Twee jaar na het ontwerp van onze huidige verpakkingen is Desobry opnieuw aan een verjongingskuur toe.

 

Twee weken geleden liet onze CEO, Thierry Huet, ons (de marketingafdeling) naar zijn kantoor komen.

Dat was net een week na de vergadering over de proeverij van de nieuwe Perles Desobry.

“Na de zeer geslaagde R&D-vergadering van vorige week en de geboekte vooruitgang op het vlak van de Perles, zou ik tegelijk ook onze verpakkingen willen herzien”, legde meneer Huet ons uit.

 

Nieuwe Perles in een nieuwe verpakking

De koekjesmakerij Desobry werkt al enige tijd intensief aan de ontwikkeling van nieuwe recepten voor de Perles.

De eerste feedback over die nieuwe recepten zijn positief, maar het werk is nog niet af.

“Wanneer we een nieuw product ontwikkelen en er dus een nieuwe shoot komt, moeten we ook onze verpakkingen verbeteren”, ging meneer Huet verder.

 

De impact van onze nieuwe grafische lijn voor onze koekjesdozen

Sinds de laatste update van het uitzicht van ons assortiment ontwikkelden we weliswaar de Moment Boxes. Ze zijn kleurrijker, jonger en staan mooi in het assortiment van de winkels.

Meneer Huet legde ons uit dat hij een rationalisering van het assortiment wil voor eenzelfde visuele identiteit in alle winkelrekken.

Leslie (de verantwoordelijke van de marketingafdeling) en ikzelf (Quentin, verantwoordelijk voor nieuwe media en innovaties) zijn helemaal niet tegen het idee maar we zien meteen een ander aspect van het probleem: hoe pas je nu de verticale stijl van de Moment Box toe op een horizontale doos?

Alleen wat kleur toevoegen zal niet volstaan. Het logo van Desobry, een verticale strook, heeft eigenlijk ook een impact, afhankelijk van de afmetingen van de verpakking.

 

De vergadering werd afgesloten met een brainstorming en we verlieten de zaal met een heleboel ideeën om uit te werken. Een nieuwe verpakking houdt voor een kmo zoals Desobry diverse moeilijkheden in:

 

  • Welke verpakking kiezen we zonder onze huidige klanten te verliezen?
  • De verpakking is het imago van het product. Welk imago willen we uitdragen?
  • Welke soort shoot moeten we maken?

enz.

 

Na die vergadering beslisten we om een beroep te doen op een extern agentschap voor een onderzoek van onze huidige verpakkingen om de verbeterpunten te bepalen.

Pas daarna zullen we overgaan tot de aanpassingen. Kortom, we herhalen precies hetzelfde proces als bij onze Perles …

 

 

Hou je van de vormgeving van onze Moment Boxes? Wat denk je ervan als we dat op de rest van ons assortiment zouden toepassen?